Primăria orașului Ștefan Vodă lansează cea de-a III-a ediție a Programului ”Bugetarea Participativă”, pentru concursul de proiecte depuse de cetățeni, care vor fi implementate în anul 2024
Programul de Bugetare participativă continuă la cea de a III-a ediție pentru anul 2024 și își propune implicarea cetățenilor orașului Ștefan Vodă într-un proces democratic pentru stabilirea modalității optime de valorificare a surselor financiare din bugetul local.
Obiectivele Programului de „Bugetare Participativă” sunt următoarele:
- Creșterea nivelului de dialog de colaborare dintre cetățeni și administrația publică locală.
- Ajustarea politicilor publice la nevoile și așteptările cetățenilor, pentru a îmbunătăți calitatea vieții în orașul Ștefan Vodă.
- Consolidarea democrației prin participarea cetățenilor la un exercițiu de luare a unor decizii ce privesc întreaga comunitate.
- Creșterea transparenței activității administrației publice locale.
- Implicarea cetățenilor în procesul de planificare și dezvoltare urbană.
- Creșterea eficienței utilizării bugetului local.
Proiectele aplicate trebuie să corespundă cerințelor prevăzute în „Regulamentul privind Bugetarea Participativă”, aprobat de Consiliul orășenesc Ștefan Vodă, la data de 17 decembrie 2021, care poate fi accesat la:http://www.primariastefanvoda.md/index.php?pag=decizii_consiliu&yr=2021&l=
Propunerile de proiect trebuie să se încadreze în viziunea și obiectivele menționate în Strategia de Dezvoltare Comunitară a orașului Ștefan Vodă pentru perioada 2020-2025, care poate fi accesată aici:
http://www.primariastefanvoda.md/?pag=news&opa=view&id=334&tip=plan_strategii&start=&l=, fie în domeniile de competență indicate la 3. Prioritățile de finanțare/ domeniile de intervenție al „REGULAMENTULUI privind bugetarea participativă ”.
Programul de bugetare participativă lansat de Primăria orașului Ștefan Vodă pentru anul 2024, se va desfășura după următorul Calendar:
Anexă
la Procesul Verbal nr.1 din 01.04.2024
Calendarul
procesului de bugetare participativă 2024
Nr. ord. | Descriere etape concurs | Termeni / Data limită |
Publicarea anunțului privind lansarea apelului de concurs al proiectelor BP cu prezentarea Listei documentelor necesare prin intermediul site-ului primăriei (http://www.primariastefanvoda.md/), rețelelor de socializare și a mass-mediei locale. Campanii de informare a cetățenilor (afișare în locuri publice) etc. |
2 Aprilie – 17 Aprilie | |
Elaborarea și depunerea propunerilor de proiecte în baza formularului de aplicare model (Anexa 1). Ideea de proiect se discută în rândul beneficiarilor, se elaborează, se completează lista susținătorilor și se depune. | 18 Aprilie – 17 Mai 2024 | |
Analiza tehnică și juridică a propunerilor de proiecte depuse. Discutarea și ajustarea proiectelor în conformitate cu obiecțiile și propunerile Grupului de lucru. | 20 Mai – 31 Mai 2024 | |
Publicarea listei proiectelor eligibile/validate și a listei proiectelor respinse de Grupul de Lucru. | 3 Iunie 2024 | |
În decurs de 3 zile după publicarea Listei proiectelor validate, liderul/inițiatorul proiectului poate depune contestație și solicita clarificări. | 3 Iunie – 5 Iunie 2024 | |
Analiza contestațiilor recepționate și răspunsul la contestații | 6 Iunie – 7 Iunie 2024 | |
Votarea proiectelor și selecția finală | 10 Iunie – 24 Iunie 2024 | |
Publicarea listei proiectelor câștigătoare și înștiințarea liderului/inițiatorului proiectului | 25 Iunie 2024 | |
Implementarea proiectelor | 26 Iunie 2024 – 1 Decembrie 2024 | |
Raportarea rezultatelor proiectului | 10 decembrie | |
GALA INIȚIATIVELOR (celebrarea evenimentelor) | 20 DECEMBRIE |
Notă:Datele/perioadele etapelor vor fi precizate în anunțurile privind lansarea apelului de concurs al proiectelor în funcție de zilele de sărbătoare/(sâmbătă, duminică) etc.
Formularul de Aplicare care se completează, semnează și se depune fizic, cu anexele aferente, până la termenul indicat la sediul Primăriei etajul 2 bir.11: „Aplicare Program Bugetarea participativă 2024, [denumirea grupului de inițiativă sau ONG]” și alte formulare necesare le găsiți pe pagina web a primăriei Ștefan Vodă sau accesând link-ul: http://www.primariastefanvoda.md/index.php?pag=news&opa=view&id=340&tip=anunt&start=&l=
Pachetul necesar de documentație trebuie să conțină:
- Formularul de aplicare, conform anexei nr.1;
- Procesul verbal al adunării grupului de inițiativă și altor persoane interesate în implementarea proiectului, conform anexei nr. 3;
- În cazul în care proiectul prevede lucrări de construcție, este necesară prezentarea devizului de cheltuieli;
- Dovada contribuției (liste sau alte documente);
- Alte documente (fotografii, machete,etc).
Pentru Programul de Bugetare Participativă din orașul Ștefan Vodă, ediția 2024 este prevăzută o sumă de 300.000 de lei. Valoare sumei solicitate din bugetul local nu va depăși 50. 000 lei.
Bugetul solicitat al unui proiect trebuie să fie între 10. 000 – 50. 000 lei, iar contribuția aplicanților sau partenerilor nu mai mică de 10 % din valoarea totală a proiectului.
Proiectele depuse vor fi evaluate, de către Grupul de Lucru constituit prin dispoziția primarului nr.29 din 26.02.2024, care în funcție de bugetul aprobat pentru acest Program pentru 2024, va selecta, aproba și publica lista proiectelor câștigătoare înaintate pentru votarea de către cetățeni.
Termenul limită de depunere a propunerilor de proiecte este 17 mai 2024, ora 17:00.
Pentru orice informații, detalii și consultări, puteți contacta: Vladislav COCIU, Primarul or. Ștefan Vodă (tel.: 069333210, vlad-cociu@bk.ru) sau Ecaterina RUDENCO, Specialist principal achiziții publice, Primăria or. Ștefan Vodă (tel.: 078924722).